Larmshoppen.se – Köpvillkor
Försäljning sker till privatpersoner, företag, stiftelser och föreningar.
Ingen försäljning sker till minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Samtliga priser på hemsidan är inklusive moms
Fraktkostnader samt eventuella andra avgifter syns i kassan innan köpet genomförs.
Vi levererar i dagsläget endast till Sverige.
Beställningar ska ske främst via vår hemsida, men vi tar gärna emot din beställning på mail eller telefon. Vi prioriterar beställningar som kommer in digitalt till oss. Vi vill inte sätta käppar i hjulet för någon, men det kan vara svårt under dagtid att komma fram på telefon. Du som kund ansvarar själv för att dina adressuppgifter är korrekt ifyllda på beställningen.
Viktigt att veta om larmprodukter:
De flesta av våra produkter för fast installation kräver programmering och installation av en behörig fackman. På eio.se och elsäkerhetsverket.se kan du läsa mer om vad man själv får göra inom EL, om du är osäker på vad som gäller, kontakta oss.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och orsaker som ligger utanför vår kontroll. Vi förbehåller oss rätten att justera priset.
Leveransvillkor
Normal leveranstid är cirka 3-5 dagar. Under högsäsong ca 7-10 dagar. Lagerförda produkter skickas inom 24 timmar. Produkter med längre leveranstider meddelas kund när vi får in ordern. Vi försöker undvika att restnotera produkter i den mån det går och väljer då att invänta slutsålda produkter för samleverans. Leveransbesked erhålls då för kännedom. Kollinummer erhålls via sms/email.
Vi skickar alla beställningar med DHL eller Postnord. Direktleverans från leverantör sker via respektive åkare. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Frakt från 49 kr*
Posten My-pack till utlämningsställe 79kr (tyngre eller större paket)
Posten Varubrev till utlämningsställe 49kr(mindre paket upp till 1,5kg)
Tjänst till privatpersoner. Leverans till PostNord eller DHL ombud i närheten av din adress där du kan hämta din beställning.
* Leveranstiden avser produkter som finns i lager. Aktuellt lagersaldo visas på de flesta produkterna.
Hemleverans eller Företagspaket 199 kr
Postens tjänst för företag. Gäller dagtid 09.00-16.00. Obs! Endast lossning från bilen ingår. OBS! Speditören gör ofta bara ett leveransförsök. Vid misslyckad leverans p.g.a av att kund inte varit anträffbar lämnas godset på postnords terminal där kund får hämta ut godset. Ny utleverans kan ske mot avgift.
Skrymmande frakt
Även om du kommer upp till fraktfri gräns kan du se i kassan att du får betala för frakt, detta beror på att produkten på grund av sin vikt eller storlek (ibland även för transportsvårigheter) är belagd med en skrymmande avgift. Er beställning kommer då att levereras till er med lastbil. Ni aviseras då innan leverans på ert mobil.nr. Detta gäller främst större och tyngre varor. OBS! I kassan framgår alltid fraktkostnaden.
Emballage
Vi på Larmshoppen värnar om miljön och återanvänder därför i möjligaste mån emballage som vi tagit emot från leverantörer då vi packar våra försändelser.
Ångerrätt/ Öppet köp / Reklamation
Ångerrätt, privatpersoner
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick. Detta gäller även förpackning. Skadad förpackning, produkt eller likande ersätts av kunden med prisavdrag.
Returadress
Larmshoppen.se
Markustorp Stationshuset 1
589 64 Sturefors
Samtliga gods ska skickas på ett sådant sätt att säker transport kan ske.
Returen ska skickas som företagspaket, brev eller motsvarande så att vi får varorna tillsända oss.
Vi löser inte ut gods mot postförskott.
Vill du att vi hjälper dig med din retur? Vi skickar en returfraktsedel till din mailadress, du skriver ut fraktsedeln och tejpar (limmar) fast den på paketet och lämnar in det på närmaste DHL Servicepoint (ombud för DHL). Kontakta oss för mer info.
Tänk på att du ansvarar för återtransporten.
Spara kvitto med kollinummer!
Fraktkostnader för returen står kunden själv för.
Återbetalning sker inom 30 dagar efter mottagandet av varorna.
Återbetalning av hela varans värde, transporter och avgifter sker.
Endast returfrakt bekostas av kunden under tiden för ångerrätten.
Vid retur av delad order återbetalas varornas värde.
Öppet köp, privatpersoner
Vi tillämpar samma regler enligt ovan ”Ångerrätt”
Dock återbetalas inte frakter, avgifter och liknande utanför ångerrätten. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Kostnaden för returen dras av mot returnerade varor.
Kampanjvaror, bonusar, fri frakt avräknas om returen understiger kampanjens regler eller ersätts av kunden.
Ångerrätt, öppet köp företag.
Öppet köp tillämpas ej till företag, här gäller istället köplagen.
Återköp kan eventuellt göras med returavdrag beroende på produktens art.
20-50% returavdrag är vanligt på oöppnad vara beroende på produkt samt leverantörens villkor.
Vänligen kontakta oss om retur från företag önskas så försöker vi tillmötesgå er efter bästa förmåga.
Reklamation/Garanti
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan(tag gärna bilder på skadan). Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Vid reklamation och- eller garantiärende, kontakta alltid Larmshoppen.se innan varorna återsänds. Reklamation och garanti behandlas på samma sätt,
Kontakt sker enklast under ”kontakta oss”.
Reklamationsrätt har man alltid i 2 år dock kan garantier skilja sig åt på olika produkter.
1-3 års garanti är det vanliga. 1 års garanti om inget annat anges.
Vid reklamation/garanti står vi alltid för de kostnader som uppstår kring returfrakterna.
Ej uthämtade paket
Har du beställt varor från oss på Larmshoppen.se och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (liggetid ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 375 kr för vårt arbete och kostnader (arbetskostnad, frakt & returfrakt samt administrativt arbete) för returhantering av ordern och varorna.
Betalningsalternativ
KLARNA
• Klarna Checkout
Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners är den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produktfrågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via svish eller bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
• Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betalningstid – alltid 30 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 30 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. specialtillverkade varor.
• Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
- Få alltid hem varan innan du betalar
- Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
- Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
- En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
- Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Personuppgiftslagen (GDPR)
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR, som i Sverige kallas dataskyddsförordningen. läs mer >>
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kommer att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kommer aldrig att använda ditt mobil.nr för reklam eller marknadsföring. Ditt mobil.nr kommer heller ALDRIG föras vidare till tredje part eller säljas.
Tvist
Eventuella tvister löses i första hand med vår kundtjänst (08-6696499). Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/